Nya pärlor ~ ny inspiration ~ fina resultat!




Då var det äntligen dax för att visa lite bilder på det som tillverkas...

Jag har denna gång fokuserat på halsbandshängen av olika slag, vissa har sina likheter men blir samtidigt unika då en till två pärlor byts ut till något annat...

Jag tycker att dessa halsbandshängen är härliga då man kan kombinera sitt allderles egna halsband med en kedja, ett band i siden eller enklare läder men ändå få ett helschysst resultat!!
 
Enkelt att göra ett tillägg med en ensam pärla eller ett favorit hänge som kan lyfta halsbandet alternativt ta upp en färg!


Välj och vraka i vårnyheterna...


Material



silverplatta, svarthjärta, vinge



silverplatta svart hjärta vinge + kedja



silverplatta svart hjärta vinge



Hjärthänge - svart + ros



hjärthänge - svart + ros + systersilverhjärta

¨

silverplatta svart hjärta + ros + kedja



svart lavastens hänge



lavasten + vit



svart lavasten, svart hjärta, vit.



svart lavasten, svart hjärta, vit + systersilverhjärta



svarthänge, rötthjäta, systersilverhjärta

Blå brosch

Vitt hjärta + sötvattenpärlor





Legon + systersilverhjärta


Bilder på nyheter vad det gäller vårfina armband kommer inom kort, så håll utkik!!!

En solig och varm vårkram ~ Jannie*



Kommentarer
Postat av: rebecca.

har flodar kriativiteten ser jag!

nar jag satter min fot i svealand tycker jag att vi aker ut pa landet och satter oss i nagon hage o gora fina armband!

jag har gatt forbi nagra parlbutiker har nere o har tankt ga in varje gang, men sa har jag haft brattom till nagot annat stalle. nasta gang ska jag allt ga in o se om de finns nat som kanske faller dig i smaken!

besitos.



2009-03-15 @ 19:31:56
URL: http://gosheatmyshorts.webblogg.se/
Postat av: r.

pinsamt. kreativiteten.

2009-03-15 @ 19:32:55
Postat av: Jannie

Att ta med ett gäng pärlor ut till landet låter som en jättemysig idé.. att få insiration av naturens färger och kanske kunna se en och annan liten ko! Vad sägs om att mumsa torra mariekex och dricka lite saft till det??!?! Låter super tycker jag! Ta god tid på dig nästa gång du går förbi pärlaffären.. Jag lovar att du inte kommer attångra dig..=) Jag har tillverkat många nya smycken som jag kombinerat med att "denna pärla skulle Rebecca tycka om" i tanken! Saknar dig min vän! Kramar om!<3

2009-03-15 @ 22:03:11
Postat av: r.

jaa. jag vill ha mariekex nu!!

var pa ikea for nagra dagar sedan o tittade pa ballerinakex o ahlgrensbilar, fast jag kopte inga.

ja. fina blommiga parlor kanske?!

karlek.

2009-03-15 @ 22:13:43
Postat av: Jannie

Blommiga pärlor är aldrig fel!!! Titta gärna efter blandade men gärna de som ser handmålade ut... om du förstår vad jag menar.. UNIKA!! :) Kärlek!!!

2009-03-15 @ 22:21:11
Postat av: Jessica

Hej! Me want alla kreationer. Hjärtana va helt underbara. Jag är ju svag för de, du vet ju det. Vi måste ta en pysseldag snart igen. Kanske i påsk när jag och Daniel kommer till Rejmyre igen? Är så glad att jag funnit en så bra vän i dig. Kramen. Ses i helgen.

2009-03-17 @ 16:33:30
Postat av: sanita

Ah! Du gör så snygga smycken, vill ha alla haha:) Älskar att du har den där "vingen" som tema.. den är i alla fall med på många smycken. Skitsnyggt! Skulle vilja köpa massa grejer men tyvärr är det ju inte mkt man får på kontot varje månad haha!

2009-03-19 @ 20:25:54
Postat av: Jannie

Ja, vingen och det svarta hjärtat har blivit lite av ett tema denna gång.. Men för mig är vingen en symbol för frihet och det är det som har varit min inspiration denna vår, då man kan känna att solens strålar för första gången efter vintern vill ge än värme och att man känner en en början på något nytt och glädje i kroppen.. samtidigt så vill jag ägna en fin tanke åt en person som alltid kommer att finnas med i min familjs tankar och närhet ~ Markus ~ Saknar dig!

2009-03-19 @ 21:04:22
Postat av: Jannie

Sanita..jag håller det röda armbandet till dig sålänge.. Jag kommer att lägga upp nya bilder snart så att du kan spana extra på det!!! Kram*

2009-03-19 @ 21:14:25
Postat av: Jannie

Jessica... Ja, här finns en vän! :)

Jag har en superidé gällande en kombination av våran kreativitet.. me pärlorna och din scrapbooking.. å den kommer att slå, det kan jag nästan lova!! :) Vi ses på lördag! Krama

2009-03-19 @ 21:17:27
Postat av: Syster

Formspråket är jättefint Jannie!

Det finns en tanke bakom dina smycken, det märks tydligt - Jättekul att se!



Och jag har just fått veta att jag snart ska få bära ett av dem - Jihoo!



/Kramkram

2009-03-20 @ 10:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0